Centro de Tecnologías de Información - CTI

Mayo 11, 2022
Investigating STEM Students’ First-Time Experience with Smart Glasses.
Santana, R. ; Rossi, G. ; Rybarczyk, Y. ; Méndez, G.G. ; Vera, F. ; Rodríguez, A. ;
Mendoza, P. Ver Paper
Abril 28, 2022
Exploring Open Parliament Initiatives in Ecuador Through Technology
Méndez G.G. ;Chiluiza K. ; Tibau J. ;Cedeno-Mieles V.I. ;Moreno O.; Murillo M. ; Wong-Villacres M. Ver Paper
Marzo 21, 2022
An exploratory evaluation of a collaboration feedback report
Echeverria Vanessa. ; Wong-Villacres Marisol; Ochoa Xavier. ; Chiluiza Katherine. Ver Paper
Enero 01, 2022
Impact of Design Thinking in Higher Education: a multi-actor perspective on problem solving and creativity
Guaman-Quintanilla S. ; Everaert P. ; Chiluiza K. ; Valcke M. Ver Paper
Noviembre 02, 2021
Moodoo the Tracker: Spatial Classroom Analytics for Characterising Teachers’ Pedagogical Approaches.
Martinez-Maldonado R.; Echeverria V.; Mangaroska K.; Shibani A.; Fernandez-Nieto G.; Schulte J.; Buckingham Shum S.
Septiembre 09, 2021
Surveying teachers’ preferences and boundaries regarding human-ai control in dynamic pairing of students for collaborative learning.
Kexin Bella Yang.; Luettamae Lawrence.; Vanessa Echeverria.; Boyuan Guo.; Nikol Rummel.; Vincent Aleven. Ver Paper
Septiembre 09, 2021
I need more motivation, engaging students in the gamification design process.
Valeria Barzola.; Harlyn Pichardo.; Julio Macias.; Dick Zambrano.; Vanessa
Echeverria. Ver Paper
Agosto 06, 2021
Using scrollytelling to explain voting power in ecuador.
Gonzalo Gabriel Méndez.;
Patricio Mendoza. Ver Paper
Se desarrolló un sistema que comprende hardware (computador y controlador MIDI).
Explorar, a través de un conjunto de vehículos autónomos (drones) cooperativos.
Explorar habilidades ingenieriles en el ámbito de circuitos eléctricos.
Proyecto Makitouch